Vemod

Idag var det sista gången jag gick upp 7:20 för att 8:15 åka söderut, förbi Borasjön och in i Finnerödja.
I morse var det sista gången jag drack det starka och uppiggande morgonkaffet vid skrivbordet.
Nu är det sista gången jag sitter med kurrande mage och räknar ner till lunchen.
När lunchtiden kommer är det sista gången jag läser DI och granskar börsen. Idag är det även den spännande weekend-tidningen att läsa!
Efter lunch är det sista gången jag sätter på kaffet och därefter fikar (idag är det lyx! Jag köpte en varsin prinsessbakelse till oss båda och vi fick dessutom medskick från Carlssons - vilket vi ännu inne tjuvkikat efter vad det innehåller. På kartongen hade de dock skrivit: "Tack Lena för den här sommaren. Du får bjuda Olle också" - nästan så jag blev lite rörd när jag fick se det. Gulliga finnerödjabor!
Idag är det sista gången jag läser aftonbladet på arbetstid och sista gången jag sitter och fryser utav att AC:n blåser rakt på mig.
Idag är det sista gången jag får höra svampplockarberättelser och kräftskivehistorier av de härliga kunderna.

Det känns lite vemodigt att det är sista dagen på jobbet.
Jag har trivts mycket bra och trots att det ska bli otroligt skönt med lite ledighet kommer det kännas tomt att inte åka hit på måndagmorgon igen.


Nu värmer Olle sin mat så snaart är det min tur! Hoppas jag inte hinner svälta ihjäl... För om jag överlever firas det hela med en utgång ikväll! WEI

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra kämpat Lena! Du har jobbat och slitit hela sommaren. Nu är du värd lite semester. Godislådan var jättefin (och vi har inte rört den!) Ha dé Kram A

2010-08-13 @ 17:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0