GAAAH fcking csn

Nu är jag frustrerad!!
Har ringt tre mycket viktiga samtal denna morgon och känner mig nöjd för att ha uträttat något.
En sak som dock inte gör mig nöjd är CSN, vilka var en av de jag nyss ringde.

Våran ordinarie tenta för handelsrätten är den 15 januari. Jag har inte någon släpande tenta och har alltså skött mig exemplariskt (haha).

Några nya regler gör dock så att jag med största sannolikhet inte kommer få ett enda öre i januari eller februari!

Varför? Jo:
Tentan är alltså 15 januari.
Resultatet kommer ut efter (oftast) tre veckor - och är då även CSN tillhanda - kanske med någon veckas fördröjning om man har otur.
De ska därefter granska alla fall och godkänna mig som lånetagare (vilket enligt hon jag pratade med tar mellan en och fyra+ veckor)
(ännu en liten parantes är att jag vid förra ansökan enbart skrev i att jag ville ha lån för 18 veckor av 20 (varför har jag ingen aning om)  och därför bara har fått halva låndelen nu i december.)


Meen. Något slags medelvärde medför alltså att jag ungefär får mina pengar:
15 jan + 3 veckor + 1 vecka + 2 veckor = 26 februari
Och då är ju studiemedlen redan utbetalda så har jag otur får jag inte mina pengar förrän någon gång i mars.
Det känns ju sådär.
Hur ska jag klara av att betala de sista hyrorna på tybblelägenheten + halva hyran för södra lillåstrand + massa nödvändiga saker till nya lägenheten, om jag inte får ett enda öre förrän efter jag flyttat in? (Jag flyttar förhoppningsvis in senast 14 februari eftersom jag måste vara ute ur Tybble då)


Hm. Detta känns otroligt läskigt och ovisst måste jag säga.
Jobbigt är det också att min bankid-dator är hemma i örebro och att jag därför inte kan logga in på csn och ansöka om de där två sista veckorna denna termin också...

Deta blir minst sagt spännande att se var det slutar.
Ska försöka tänka på någonting annat nu så jag inte framkallar panikångest...
HEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0