Hej mitt vinterlaand

Sitter på banken. Julstressen har ännu inte nått hit - vilket i och för sig är väldigt skönt!
Har precis gömt mig bakom disken och tryckt i mig en ciabatta med källarrökt skinka från Carlssons chark (fick ingen frukost i morse, vilket jag snabbt var tvungen att åtgärda för att kunna fungera som människa)

Tittar ut genom fönstret på den totalt översnöade naturen och är glad att jag sitter inomhus. Igår morse när jag åkte till jobbet var det -27 grader ute. Sweet. I natt var det tydligen nätta -36 i Åre. Jag tackar gudarna att vi ställde in våran nyårresa till Sälen. Hade garanterat dött.

LÄngtar tills ikväll då julstämningen lär ta vid ordentligt. Hela familjen + mormor samlas och förhoppningsvis blir det julgodisbakning eller klädsel av julgran.


ÅH!  fick nyss ett fullkoligt UNDERBART meddelande av Elin : "Mupparnas julsaga ikväll!?"
yes indeeed

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0