Long time no see

Det är med gråten i halsen jag nu medger att julen är över. Jag älskar verkligen denna helg - trots att jag egentligen avskyr nästintill all julmat + vädret. Ändå är det så otroligt mysigt osv...

Är helt slut nu efter denna helg. Juldagen blev rivig och jag sov bort hela mellandagsrea-dagen, vilket jag förbannar såhär i efterhand. Är sanslöst shoppingsugen och bara tanken på att noggrannt söka efter fynd på alla klädsnurror och stökiga bord får det att pirra i fingrarna. MEEN, eftersom jag jobbar hela denna vecka har jag ingen möjlighet att fynda.

Håller även på att bli sjuk tror jag, nu såhär lagom till nyår. Skrek alldeles för mycket i lördags vilket har resulterat i en hes Lena. Strumpbyxor är nog inte heller att rekommendera i detta väderlag om man vill hålla sig pigg och kry.

Hur som. Jag rår om mig själv i min ensamhet i Röfors denna vecka. Mor och far, de asen, sitter i detta nu på ett flygplan till Gran Canaria där det vankas golfsemester (pensio-varning big time!)
Jag är inte det minsta avundsjuk...
Jag måste verkligen lära mig hålla elden i kakelugnen vid liv, annars kommer jag inte överleva denna vecka.
Men det värsta är ändå att jag måste skotta garageupp/nedfarten. Världens jobbigaste syssla för en svag krake som mig!

Såg till min absoluta överraskning och glädje att det fanns en liten bit av farfars omelett med kräftstjärtsstuvning kvar i kylskåpet i morse. Den ska jag kalasa på när jag kommer hem! Längtar redan.. Är förresten döhungrig. Har inte lunch förrän om 1½ timme - minst. Jobbigt läge! Får tugga på insidan av kinden eller liknande så länge....


PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0