Strong and independent woman

Jag känner mig som en tvättäkta, vuxen dam i mina bästa år... Har jobbat en åttatimmarsdag på banken och kommer hem (iofs till mor och far i röfors, men mamma är inte hemma så det gills knappt) och intar direkt min plats - vid spisen - och lagar mat till mig själv och karln i huset som är ute och arbetar och grejar i boden. Ropar in karln när maten (hemmagjorda köttfärsbiffar i egenpåhittad sås) är klar och ställer mig efter måltiden vid diskbänken för att ta itu med vad som till synes verkar vara flera dagars ignorerad disk. Allt ovanstående gjorde jag smånynnandes till julmusik dessutom... Har nu även gjort matlåda av den mat som blev över och stökat lite i köket och sett till att det där nu är skinande rent överallt. Har nu förflyttat mig till salongen för att slappna av med en god bok (i mitt fall, civilrätten), bytt skiva till en vid namn "klassisk musik att studera till" samt petat in några pinnar i brasan. Sitter nu nerbäddad i fåtöljen med en varm filt över mig och i min bekväma myströja och hör tonerna av den klassiska musiken, svagt ifrån köket och knastret från brasan här i vardagsrummet.

Sjukt klyshigt, inte sant?! Håhå jaja... Skönt är det vilket som! På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0