The return of the matblogg

Med tanke på den otroligt goda måltid jag nyss avnjöt kände jag att det var på sin plats att skriva ett matbloggsinlägg.
Penne med smakrik kycklingsås

Det här behöver du:
Penne-pasta
En kycklingfilé
En buljongtärning (det räcker nog med en halv tärning för mitt blev väldigt skamrikt och jag tvingas nu plimpa vin för att släcka törsten...)
Mjölk
Mjöl
Soja
Sweet chilisås
Oliver

Såhär gör du:
Koka pastan och stek kycklingen i småbitar.
När kycklingen brynts klar - häll på mjölk och strö över lite mjöl (alternativt häll bara på matlägningsgrädde men jag hade ingen sådan hemma)
Lägg i buljongtärningen och häll på sweet chilisåsen. Krydda efter behag och addera ett litet stänk med soja för att få en finare färg. Låt puttra ett tag på svag värme och lägg därefter i oliverna.

Lägg upp allting på en tallrik och servera det genast - gärna med ett gött glas vin. (för er finsmakare passar det nog bäst med vitt vin med tanke på att det är fågel, men jag var sugen på rött och tog istället det)

Enjoy!


Bloggen är inte på min sida idag och krånglar därför med bilduppladdningen. Återkommer därför senare med bild!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0