Berättelsen om mina mirakulösa studentballonger

Idag är dagen kommen. Och som jag väntat!
Den egentliga komna dagen var för 2 månader sedan men eftersom jag då var vilsen på datum så missade jag att uppmärksamma det hela..
Hur som helst. Den karamellen jag nu gått och sugit på i väldigt många månader, är den
magnifika och osannolika berättelsen om mina studentballonger.

OHNEEJ! jag upptäckte precis att jag missat det denna månad med :(  jag är nog mer vilsen än jag själv är medveten om........ Men det skiter jag i nu. Idag var jag inställd på att göra detta, så nu kan ingenting stoppa mig:


Det är idag (eller egentligen i fredags den 12e) 8 månader sedan jag tog studenten.
Studenten är ju som ni alla vet en riktigt festlig högtid, vilket medför festliga attiraljer såsom ballonger.

När min mamma utsmyckade vår bostad en regnig dag för 8 månader sedan, titulerades hon (among other titulations) ballonguppblåsare. 
"och!?, säger ni med drygt tonläge.... När kommer det mirakulösa?"
Nu kommer den! *trumvirvel*

Dessa ballonger är fortfarande vid liv!! Nästintill oförändrade!!!! Bara pyttelite rynkiga och väldigt dammiga!
Är inte detta ett mirakel så säg?!
Varje natt innan jag går och lägger mig fascineras jag av dessa tre, ihopknutna, 8-månader-gamla ballonger.
Aldrig tidigare i mitt liv har jag varit med om att en manuellt-munuppblåsen ballong hållt formen såhär länge. De brukar ju vanligtvis ha skrumpnat ihop vid kalasets slut.

Måste även tillägga, för allas trevnad, att anledningen till att jag låtit dessa ballonger hänga kvar i mitt rum i 8 månader enbart är i egenskap av detta mysterium och experiment, och inte för att jag aldrig städar.... eeh. ja. 
Tanken jag har är iallafall att de ska få hänga kvar där tills de vandrar ut av sig själva. Så vi får se hur lång tid det tar!

Jag ser fram emot att följa dessa tre under dess utveckling från släthudade till rynkiga.




Bildbevis!


roger över

Kommentarer
Postat av: mamma

sa just att det måste bero på min helt suveräna andedräkt att ballongerna håller så länge. tjoflöjt! A

2010-02-15 @ 18:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0