Lägenhet på 1 kvadrat

Jag drömde inatt att jag skulle flytta in i mina nya lägenhet.
Vi var flera stycken studenter som stod förväntansfulla i korridoren och väntade på att en ÖBO-tant skulle komma och hämta oss och leda oss till våra lägenheter. När hon väl kom visade hon oss till en lång korridor kantad av provhytter. Alla vi förväntansfulla studenters mungipor drogs nedåt och vi stirrade besviket in i provhytterna.
-"Hur ska man få plats med en säng här i?" frågade jag tillslut uppgivet.
-"Nej nej nej, något sådant får ni inte plats med! Ett tips är att ni sover stående och lutar er mot ett hörn!" svarade ÖBO-tanten glatt.
Det infann sig då ett lugn inom mig för jag förstod att jag inte längre behövde bekymra mig om hur jag skulle inreda och möblera lägenheten eftersom jag ändå inte skulle få in en enda möbel.


Jag funderar om jag i verkligheten, omedvetet, är rädd för att bosätta mig på denna 19,2m2 stora ytan... Jag är medveten om att jag bekymrar mig över möblemanget. Jag vill ut och köpa på mig massvis med fina saker och möbler, men kommer inte få plats på något. Och det känns även lite ovärt att inreda en troligtvis illaluktande korridorslägenhet med sunkiga tapeter.
Jag får göra så gott jag kan för att sätta en Lena-stämpel på stället!

Jag tror dock att det verkligen är "meant to be" - jag och denna lägenhet.
De senaste veckorna har min bil totalstrejkat som ett tecken på det!
Idag kom droppen som fick bägaren att rinna över (kom på att jag helt och hållet glömt bort att smyga in gammeldags ordspråk i varje inlägg - ursäkta!) När jag stod i rödljuset vid USÖ knackade en gubbe på bilrutan och meddelade mig att jag hade punka på bakhjulet! "MEN GUUUD, TACK!!", utbrast jag, såg att det blev grönt och körde iväg. Det konstiga var att det inte kändes någonting, men det lät desto mera...

I morgon bär det av till Göteborg i denna pärla till bil.
Jag hoppas verkligen att den är vänlig mot oss då. Kul annars att stå och häcka bredvid en trasig bil i slasket någonstans i höjd med Vårgårda - men vänta!? Det har jag ju redan gjort en gång!!  Fast med vår allas Ibiza. Det är nog inte meningen att jag ska ha någon bil...

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0