Vildmarkssafari

Spenderade dagen med Becka, Milla och Sanna i Örebro och Kumla.
Gick loss på alla klädsnurror på Myrorna och fann tillslut några riktiga kap av olika slag. Begav oss vidare till Ur&Pen och Panduro för att köpa kedjor och nitar.
Åkte sedan till Kumla och hade pysselafton. Nu har både Sanna och jag kedjoprydda axlar på våra tröjor/kavajer! Smoooking hot!

Till det egentliga ämnet: Vildmarkssafari.
Körde hem lyssnandes till The Killers - Sam's town. Jag hade glömt hur mycket jag älskar den skivan.
Hur som. Resan gick galant tills jag kom till Laxå. Kommer förbi Pump och ser en taxi blinka med helljus åt mig. Kopplade först inte varför men slogs snabbt av att hon/han varnade för någonting. Mycket riktigt - 100 meter bort står en stor, fet (två meter mellan ögonen) älg på vägen!!! Jag fick hjärtklappning och stampade på bromsen. Körde dock långsamt från början så det blev inga problem med detta. Det äcklet hade dessutom placerat sig på körbanan i motsatt riktning. Jag glider långsamt vidare och möts snart av en bil som kommer i världens fart. Jag blinkar i min tur till denne som efter lång tid saktar ner. Ser i backspegeln att denne stannar helt och står still en lång stund för att få älgen att flytta på sig. De är inte det minsta rädda för människor eller bilar längre. Läskigt!

Kom in i Röfors och ser på en gång en hare hetsspringandes i strålkastarljuset. Denne viker av och jag åker förbi. Närmar mig skol-kurvan och får då syn på ytterligare en hare. Den stackarn virrade runt på vägen en lång stund så jag var tvungen att stanna helt. Åkte sedan vidare de 100 meter jag har hem och möttes på den sträckan konstigt nog inte av något mer djur.

Jag blir så illa till mods när jag ser vilddjur, och främst älgar. De är så stora, sega och läskiga. De gör mest nytta i söndagsgrytan... he he he


Godnatt!
Och Grattis min lilla älsklingsMilla som nu lämnat tonåren bakom sig.  20 bast, det är inte illa det! Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0