Hjälp från Köping

Hade varit bra att vara bundis med Mats och Tobbe från Köping idag.
Ska besiktiga bilen i morgon och de hjälpte ju till så Sunes bil gick igenom.
Förmodligen och förhoppningsvis gör nog min det med, men med en hjälpande hand ifrån dessa två sköna snubbar hade det nog gått ännu bättre.
Åkte på att tvätta bilen idag. Iklädd mammas turkosa regnställ + rosmönstrade stövlar + gula plasthandskar (två stycken vänsterhänder)
Jag hade som tur var pappa som hjälp, som gjorde det mesta men det fanns tills en början bara kallt vatten som jag fick köra ner händerna i 20 gågner innan pappa testade, och fick varmvatten på en gång...
Typiskt killar!
Hur som. Den blev så skinande ren.
När vi kom hem till Röfors igen, efter sex km körande, var den nästan lika skitig igen dock. Tjocka sådana där klumpar, vad heter det, snökocker? var redan på plats igen.
Och fler lär det bli på vägen till Örebro i morgon.
Hoppas inte jag behöver köra upp på den där hissanordningen i morgon. Jag tycker det är så läskigt så jag brukar be om assistans!

Nu: supersorglig och romantisk musikal i min ensamhet - självdestruktivt yes! haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0