Snygga karlar och krubb i grekisk tappning

Hade lite kvalitetstid med Henningson x4 idag!
Först gjorde vi stan (twilfit och indiska) och sedan begav vi oss till biografen för att hämta ut våra, i förväg köpta, biljetter till filmen Snabba Cash. Vi kom dit. Upptäckte efter lite krångel att vi smarthuvuden (jag) råkat beställa biljetter tills igår istället... Men damen i kassan var på gott humör och gav oss biljetter till dagens föreställning istället - tack så mycket!!
Hur som helst. Den filmen var ju något så kopiöst bra! Bästa filmen jag sett på väldigt länge faktiskt, alla kategorier! men herre min je vad sorglig den var! Tjöt så jag fick tårmärken på kinderna! Då är det illa alltså!
men ack så bra alltså. och Joel Kinnaman är verkligen inte att leka med. Så sanslöst snygg. Jag satt helt förbluffad genom hela filmen. Han är så himla vacker! Kommer aldrig kunna se på någon annan man och finna denne attraktiv längre...

Efter den omvälvande fillmupplevelsen blev det dags för krubb i grekisk tappning på Hellas. Jag stod för bordsreserveringen och visade därför min familj till bords. Där satt vi och diskuterade filmen och en eventuell efterföljare grundligt och beställde sedan in maten.
Förrätt - Tzatziki med naanbröd (Snacka om matkulturkrock! Naan är ju ffs indiskt!)
Hur som, jag kände på en gång att detta var the moment med stort M att prova på tzatziki. Jag har nämligen aldrig vågat smaka på det trots att jag gillar alla ingredienser. Sagt och gjort, jag tog en brödbit och lassade på en stor klick med tzatziki.... och älskade det från första sekund!! Helt magnifikt! Vi satt där och skapade tillsammans ett tjockt vitlöksmoln omkring vårt bord. Körde även sten, sax, påse om vem som var tvungen att köra hem. Det blev tillslut pappa och jag kvar i "final" och pappa förlorade. Men då tyckte jag så synd om honom så jag gav upp mitt vindrickande till honom och beställde istället in en cola - heroiskt inte sant?

Fick sedan in maten, vilken bestod av souvlaki för min del! En underbar smaksensation som tog mig tillbaka till Ajos Constantinos 1998. Vi fick också in fyra skålar med såser/röror varav den ena var finhackade gröna och svarta oliver i olja - MMMM!  och ännu mera tzatziki. De resterande var aioli och aivar - gross! aldrig i mitt liv att jag ens skulle smaka på det! Varken majonäs eller paprika är ju direkt mina favoritsaker på denna jord.
Någon efterrätt orkade vi inte med utan beställde kaffedrinkar istället. Jag som fyllechaffis fick självfallet ta ett alkoholfritt alternativ - latte. Lattemaskinen visade sig just då var trasig (eller avstängd och jobbig och sätta igång igen, enligt Elins hypotes) Jag fick därför en sketen kaffe med mjölk, men det smakade mycket bra iallafall!

Det var en riktigt mysig och rolig kväll i goda vänners (familjemedlemmars) lag!
Och förresten så satt Robinson-Fredrik (eller nåt liknande, jag har ingen koll alls) vid bordet bredvid oss och höll tal inför sitt kalasfirande sällskap. OMMGGG! en kändiiis! 1-0 till oss!

DU SKA HA TACK! *tar ett stadigt tag i servitörens hand med båda händerna*
Läs Elins blogg för en mer utförlig beskrivning av just detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0