Tårfyllt avsked

Jag måste nog sluta äta cheeseballs :''''''(
Och kanske andra feta, goda saker också.
Det är med krokodiltårar i ögonen jag skriver dessa rader, ni ser, cheeseballs är det bästa jag vet!
Men jag har kommit fram till detta beslut eftersom det inte gått en enda gång då jag ätit cheeseballs, då jag inte spytt/mått kopiöst illa efteråt. Var idag på vägen hem tvungen att sitta i baksätet (Sanna körde) och gå in i trans och andas djupt för att inte få uppkastningar. Idag är det faktiskt ännu värre än vanligt för nu kliar det i ögonbrynen också - väldigt skumt! och bakom öronen kände jag nu!

Så from now on (iallafall ett litet tag för att se om det blir nån skillnad) ska jag sluta äta fett. Hoppas jag då slipper mina spysessions.

Förresten så tror jag att min kropp går igenom en transformation. Under de senaste åren har jag helt plötsligt blivit allergisk mot massvis med saker som jag aldrig varit allergisk mot förr.
En lista:
*äpplen
*päron
*mandlar
*hasselnötter
*ananas
*kiwi + massa andra goda exotiska frukter
*plomman
*och nu på sista tiden även cashew(!) Hela tungan svullnade upp när jag hade hetsätit samtidigt som vi kollade på Halvblodsprinsen!

Någon livsmedelsexpert - hjälp mig att fastställa mina problem! (jag tror dock att jag själv vet vad jag är: nötallergiker + nån slags exotiskfruktallergiker). Men jag undrar varför det kommit så utspritt över några år!

KP, Är jag normal!?

Kommentarer
Postat av: KP svarar:

Ja, du är normal! Det är väldigt vanligt att i din unga vuxenålder drabbas av sk allergireaktioner. Inom en kort framtid kommer dessa problem upphöra och du kommer sluta vara allergisk.

Stå ut!

2010-01-03 @ 13:05:19
Postat av: Lena svarar KP

Tack KP! Jag hoppas det du säger stämmer! det skulle vara skönt att återigen få proppa i mig en massa nötter utan att halsen ska korkas igen! :)

2010-01-03 @ 16:09:15
Postat av: banana

LENA JAG ÄLSKAR DIN BLOGG. Det är ett riktigt sant nöje att få se ett nytt inlägg posted by you, det gör mina dagar : ) keep up the good work sistah!

2010-01-03 @ 19:13:56
URL: http://hannaslondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0