Effektiv studieteknik

Jag har så otroligt mycket att lära in, men så otroligt lite tid kvar. Så någon direkt förståelse är inte att hoppas på... Jag kommer istället på koder och meningar för att komma ihåg olika uträkningar och begrepp.
Samhällsekonomiska 6-stegs-analysen exempelvis;
1 vilkas nytta?
2 identifiera
3 kvantifiera
4 värdera
5 diskontera
6 känslighetsanalys

Hur kommer man ihåg detta i rätt ordningsföljd? Jo man tar till gymnasiestudietekniken.
N som  i nytta, I som i Identifiera och så vidare...
Då blir det NIKVDK - med andra ord: Ni kvaddade Danmark.
Så, då var hela kapitel 15 avklarat! NICE!

Nu är det bara att ta tag i de 7 kapitel jag insåg att jag inte hade läst. oops
Detta blir en lång dag känner jag på mig......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0