Hellre skavsår!

I gårmorse när jag lämnade mitt hus i Röfors stod jag inför ett svårt val:
Skulle jag ta några av mina vanliga skor och därmed utveckla groteska skavsår på några timmar, eller skulle jag ta mina bekväma stövlar med noll mönster under sulorna (läs: groteskt hala!)?
Det blev det sistnämna alternativet.
Detta fick jag ångra djupt idag när jag skulle gå till bilen. Det var onödigt många nedförsbackar på vägen dit och med mina groteskt hala stövlar hade jag inget annat alternativ än att ställa mig stadigt på båda fötterna och glida hela vägen ner. Vid de plana partierna gick jag istället Ozzy Osbourne-style för att jag skulle slippa flyga omkull.
Jag klarade mig som tur var, men jag kom efter allt omkringhasande, fram till att jag faktiskt hellre får skavsår än att behöva glida runt i dessa stövlar ytterligare en dag.

Så, jag slår idag ett slag för obekväma och skavsårsframkallade skor!


I morgon blir det utgång!! Det är välbehövligt nu efter 1½ vecka i torka.

Adios

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0