P4 berövar mig på äventyr

Avbröts förut i min underbara och nyfunna skiva, av ett trafikmeddelande som berättade för mig att en lastbil stod mitt i vägen vid Sandstubbebron mellan Laxå och Örebro. OMGGG tänkte jag som var omänskligt trött och hungrig och som skulle åka just denna väg. Örka köö tänkte jag också och ringde min far och mor för att få råd.
De kom med massvis av förslag på alternativa vägar och jag fastnade till slut för skogsvägen mellan Vretstorp och Skarbyholm. Byggde dock upp en väldig nervositet över att eventuellt virra bort mig i skogen med nästintill tom tank. Åkte in redan vid Viby-avfarten för att vara på den säkra sidan och racade på småvägarna förbi Vretstorp. Bestämde mig sedan för att åka fram till Sandstubbebron för att kolla på de milslånga köerna.
Men va?!! Var är kön?! Nej, trafiken flöt på som aldrig förr förstår ni! Retligt tyckte jag som så omsorgsfullt planerat min resväg... men glad blev jag iallafall eftersom jag mycket snabbare och smidigare kunde komma hem. Men jag blev berövad på dagens äventyr vilket gjorde mig lite bitter.
Åkte snart förbi lastbilen som "blockerade vägen"... Först och främst så var den påväg i motsatt riktning och påverkade ej min körbana över huvud taget. För det andra så stod den (+ en till lastbil) parkerad längs stängslet med varningsblikers och allt. För det tredje så var det absolut inte svårframkomligt! Precis då jag åkte förbi lastbilarna blev de omkörda av en enorm två-släps-lastbil utan några som helst problem.
ljug ljug ljug!


Jag är dötörstiggg!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0