SLUTA SNÖA!

Nu får det verkligen vara nog!!
Jag orkar inte leta efter min bil varje morgon jag ska åka till Universitetet, för att sedan behöva använda alla krafter jag samlat på mig under natten för att gräva fram den.
Jag orkar inte gå ut en timme i förväg för att skotta hela vägen upp till vägen (hah, vad kul det lät) för att jag ska slippa köra fast och därmed inte komma iväg till Universitetet över huvud taget.
Jag orkar inte köra i 70 på motorvägen för att det är så moddigt och slirigt.
Jag orkar inte bli svart under ögonen så fort jag går utanför dörren just därför att all denna vidriga snö letar sig in till mitt ansikte och tvättar bort alla små partiklar av min mascara jag en gång tog på mig.
Jag orkar inte vada i snö och jag orkar verkligen inte med att mina knähöga Uggs inte ens längre är höga nog för att hålla snön ute.
Jag orkar inte med att jag idag var tvungen att gå ut klockan 11 för att sätta i motorvärmaren, borsta av bilen och skotta bort det översta lagret av snö på garageuppfarten, för att sedan återvända 11:20 och upptäcka att mina fotspår som bildades 20 minuter tidigare är helt försvunna och översnöade.

Jag kräks på all denna snö och stänger snart in mig här hemma i protest tills den smälter bort (vilket lär bli i månadsskiftet augusti-september)

                                  

Kommentarer
Postat av: Farmor

Kom och bo hos oss.

Du är så välkommen!

Farmor o Farfar

2010-03-01 @ 15:34:46
Postat av: alma svarar

Det är några som läser spanska i åttan som ska åka, ibland dem jag och oliver :) Och det är klart Albin ska vara med i OS! Helt klart nästa steg.



ja vi får se vilken helg som passar. Tror inte att vi kommer på påsk, men kanske kan ses innan dess?

puss!

2010-03-01 @ 17:01:37
URL: http://sweetalk.blogg.se/
Postat av: Lena

Tack farmor och farfar!

Jag ska ta väl hand om er lägenhet i veckan, det lovar jag! :)

2010-03-01 @ 17:52:03
URL: http://lenahenningson.blogg.se/
Postat av: Sanna

Lenniepaj! :) Wtf? Mooving du också? :( Jag blir ju ensamheten själv här i laxå juuu :( Men fan va kul för dig! Vart hamnar du? i örebro fattar jag men vart? ;)

2010-03-01 @ 19:13:06
Postat av: Calle

älskar verkligen Röfors på vintern, och den alldeles perfekt skötta vägen <3

2010-03-02 @ 15:05:38
URL: http://calleey.blogspot.com/
Postat av: Calle

sv: Haha, men det gäller väl bara att göra det bästa av situationen! och att vara ironisk om det hela, tycker jag är det bästa.

Sen så har du helt rätt, Röfors om vintern är olidligt hemskt..

2010-03-02 @ 16:27:57
URL: http://calleey.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0