Tummen upp för vänliga människor

Bex och jag shoppade loss på Willys idag (efter att vi gått på IKEA som egentligen var huvudattraktionen)
Jag köpte 4 liter glass till min sjuke fader (som jag fått beställning om) och 10-pack kitkat-look-a-likes (även dessa till min sjuke fader som en överraskning från mig, hans allra bästa dotter) och tuggummi.
I sista sekunden när jag stod i kassan (Vi hade hittat ett kort kö!) ringde min sjuke fader och sa att äggen hemma var finito. Jag släppte allt jag hade för händerna (4l glass, choklad och tuggummi) vid kassan och sprang och hämtade ägg.   Jag kom snart tillbaka och fann en man och en kvinna med en rågad kundvagn på den köplats jag tidigare innehavt. Jag suckade ljudlöst, plockade upp glassen och dylikt från golvet där jag ställt dem och ställde mig själv snällt bakom mannen och kvinnan och väntade på min tur samtidigt som jag avundades Becka som nu var i skedet att betala och alltså var färdighandlad.

Jag stod och frös fingrarna av mig på glasspaketen och blev mer och mer bitter för att mannen och kvinnan inte erbjudit mig att gå före dem eftersom jag hade så få varor.
Plötsligt avbjöts mina bittra tankar av att mannen sade: - Oj, jag ska flytta på vagnen så du kan ställa ifrån dig dina varor!  Det ser ut att börja bli lite tungt!
Han fortsatte:
- Jag såg inte att du hade dina varor stående här vid kassan. För då kunde du ju självklart fått gå före oss! Men när du kom tillbaka så hade jag redan hunnit lägga upp mina varor på bandet. Förlåt!
Jag sken upp och utbrast - Nej nej nej, det är ingen fara alls! Jag har inte bråttom så! Tack iallafall!
Jag stod sedan resten av tiden och log för mig själv när jag fått bevisat för mig att det finns goda människor i denna värld!

Detta scenario förekommer säkerligen dagligen, men jag tror inte att många människor i det läget gör som denna vänlige man och "förklarar" sig. Det är synd, för det gjorde mitt tidigare lite bittra humör mycket mycket bättre!
Så tack du okända man på Willys!

Mer vänliga människor till folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0