Lenas matblogg

"Typ flygande Jacob fast utan huvudingredienserna kyckling, grädde och jordnötter"

Vill du avnjuta denna delikatess, ?

(jag avråder dig skarpt!!)

Du gör såhär:
Koka ris (gärna jasminris då det blir extra kletigt och en rejäl grötkonsistens)
Stek bacon
Blanda mjölk, mjöl, lite riven ost, thai sweet chili, och lite peppar och paprikakrydda i en bunke eller dylikt.
Häll på blandningen på baconen och låt puttra en stund.
Pytsa sedan i den kletiga riset i stekpannan och mojsa ihop det rejält.
Servera gärna med lite soya på toppen!

Jag lovar dig, du kommer inte känna någonting annat än illamåendekänslor!
(och dessa beror inte på att du ätit för mycket...)



Det blev två överfulla matlådor kvar och snål och lat som jag är kommer jag säkert tvinga i mig denna vidrighet en vacker dag snart...


Kommentarer
Postat av: Sanna

Sötnows! Vilken härlig kommentar du lämnade i min blogg :) Tack :) (denna maträtt såg inte ut att vara god, och lät inte god heller) ;)

2010-05-05 @ 15:46:02
Postat av: Hänna

Lena. Det är så trevligt förstår du! Jag har en ny tvål i mitt badrum. Och det råkar vara så att den luktar som någon parfym du hade under gymnasiet. Så varje gång jag tvättar händerna kommer jag att tänka på dig, det doftar alldels ljuvligt : ) Hur har du det i nya lyan? (bortsett från denna fantastiskt aptitliga matträtt...)

2010-05-05 @ 15:51:35
URL: http://hannaslondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0