Teknikfreaks

Nu när båda barnen (jag och elin) är utflugna passar minsann mamma och framför allt pappa på att införskaffa massvis med nya, flashiga teknikprylar samt nya inredningsdetaljer. Trist tycker jag eftersom jag inte längre får ta del av dessa moderniteter dagligen. De ändringar som gjorts är att en bluray-spelare är köpt + Avatar i bluray, vilken mina kära föräldrar njöt till igår! De har köpt en dator som enbart är till för svt-tv4-tv3-tv6-tv8-play och eventuellt lite surfning och som nu, bloggande!
De har tapetserat om i vardagsrummet, köpt en fräck, rund matta, nya textilier osv...
Det är med andra ord väldigt fint och behändigt här hemma i Röfors now-a-days.
*Funderar på att flytta hem igen*

Men det unnar jag min mor och far! De ska väl få ha lite prylar att trösta sig med nu när de inte har oss barn att kolla på längre!

Måste även skriva några rader om gårdagen. Jag och Elin agerade bartenders i Röfors Folkets hus där det var 30årsfest med massvis med gamla laxå-kändisar. Och de hade det så trevligt och glatt och det var roligt att stå i baren och observera dessa glada människor! Det blev två timmars övertid så vi var inte hemma förrän kl 4! Skönt att man för en gångs skull var på hemmplan och endast hade 1 minut hem.

Idag är jag väldigt trött i och med att jag hållit igång och varit ute och röjt onsdag, torsdag, fredag, lördag.
Idag blir det en stillsam dag med få aktiviteter. Sakll snart bege mig till min kära lilla Annica!


PUSSKRAM

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, så är det när barnen flyttar och huset blir mer eller mindre heltomt och framförallt tyst. Det tar ett tag att vänja sig vid den nya ordningen, nämligen att allt nästan ser ut som när man själv lämnade hemmet...Det är på ett sätt skönt och på ett annat väldigt tråkigt!!! Våra barns glada uppsyn (eller trötta...) möter oss inte längre varje dag i dörren. Men det är bara att "gilla läget" som ungsomarna säger. Det är livets gång - att ungarna flyttar ur boet. En annan sida av det hela är att man undrar om dom klarar sig. Äter dom ordentligt, kom dom hem igårkväll!!! Har dom betalt hyran? osv. Oron finns nog där hela livet. Hur gamla ni än blir så är ni alltid mina barn. Föresten så är du/ni alltid välkomna hem igen. NÄR SOM HELST! Kram på dig! /mamma

2010-05-03 @ 19:33:07
Postat av: Lena svarar

Vad söt du är Mamma! jag kommer mer än gärna hem emellanåt och hälsar på i den numera pedantiska miljön! kram på dig!

2010-05-03 @ 22:04:47
URL: http://lenahenningson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0