Vilken härlig dag shalalalaa lalalalala lala

Gårdagen var alldeles, alldeles underbar!
Åkte från Örebro kl. 12 för att hämta upp Mormor för att vi sedan skulle bege oss till farmor och farfars sommarstuga där nya grillen skulle invigas. Hela tjocka släkten var där (mor, far, Elin + Anders, farmor, farfar, mormor, Ola, Alma och Albin!) Väl där radade vi flickor upp oss i solstolarna och grabbarna fixade med grillen. Sedan avnjöt vi måltiden för att efteråt återgå till halvliggande ställning i solen igen. Grabbarna gick då in och kollade på hockey... Härligt när könsrollerna är sådär suddiga och inte så konkreta... 

Hur som! Efter efterrätt nr 1 promenderade vi ner till sjön för att lägga i bryggan. Jag hoppade i vattnet med viss tvekan men fann det sedan jätteskönt! Stod i jättelänge och rätade upp de olika bryggdelarna som pappa och Ola flöt omkring på. Efter min heroiska insats pallrade jag mig upp på bryggan icke skälvande över huvud taget. Det var nog typ 17-18 grader!

Promenerade sedan tillbaka upp och åt efterrätt nr 2 och drack kaffö!
Mera solning och även fotbollssparkeri utfördes och vi njöt av livet i allmänhet.
Fick även igång min biiil! Gröna faran är nu levande!  Måste dock startas med startkablar varje gång... men det är ett senare problem...
Jag upptäckte även att jag fått färg på axlarna och brösteet! hihiii
Det är inte ofta jag skiftar färg här i Svergies svaga strålar så jag är helnöjd!

Åkte hem på kvällskvisten och kollade på låtar inspelade från ÖSS vårkonsert samt såg på Elin och Lena filmen. Oerhört underhållande!


Idag blir det bara massa PMskrivande :( :( :(( :(((((

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det har verkligen varit en härlig helg. Kul att träffa alla och skönt med lite sol på näsan. Tack Lena för en trevlig helg och lycka till med PM:et imorgon också. Kram A

2010-05-23 @ 20:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0