Dinner- & städparty

Är precis hemkommen från farmor och farfar. Fick ett sådant där ljuvligt sms idag : "Är du hungrig? Vi äter kyckling vid 16! ... Farfar hämtar dig"
Väl där fick jag en delciös måltid och som grädde på mo(us)set - chokladmousse till efterrätt!
Det var mycket mysigt och trevligt att få lite eftermiddagssällskap av mina kära farföräldrar.
Fick även med mig två farfargjorda smörknivar till min nyfunna, och ack så älskade philadelphia och en julstjärna som jag nu så småningom räknar med att få upp. Erkände för farmor hur länge sedan det var jag dammsög här hemma hos mig och hon blev så förskräckt att jag nu genast måste sätta igång för att lätta mitt samvete + för att få det mysvänligt fram tills advent.
Den årliga julstädningen har man ju hört talas om. Det roliga i mitt fall är ju att den städningen så gott som är den enda städningen på året...
Hur som. Nu ska det städas i vilket fall som helst.
Och till hjälp har jag mitt goda humör, min mätta mage, mitt värmande pannband och The Killers.
Det känns som om jag kan lyckas genomlida detta.

PUSS




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0