Höjden av slöhet

Denna dag har slagit alla världsrekord i oproduktivitet och slöhet.
Jag vaknade kl 13:00. Tvingade upp mig ur sängen, tog på mig alla de varmaste och mysigaste kläder jag har i min ägo. Promenerade ut i det fruktansvärda snöovädret med siktet på ICA. Plockade där åt mig en flaska glögg och en mjuk pepparkaka. Begav mig hem igen och upptäckte att mina fotspår totalt snöats över på denna fem minuter långa ICA-handling.  Väl hemma igen satte jag på två ägg och beredde två mastodont-äggmackor och hällde upp ett stoort glas juice. Riggade upp med kuddar i sängen och halvlade mig där och åt detta samtidigt som jag kollade på fredagens avsnitt av Idol. Fällde några tårar på grund av den väldigt känslosamma stämningen och njöt av min goda frukost.
Tvingade därefter mig upp ur sängen igen för att värma glögg, lussebullar och skära upp en slice med pepparkaka.
Lade mig återigen i sängen och kollade på lördagens avsnitt av Så mycket bättre och njöt av mitt adventsfika.
Därefter slumrade jag till lite. Vaknade av att mamma ringde kl 16:30. Hon hörde på mig att jag sov och jag sa att jag skulle ringa upp när jag vaknat... vilket blev 20:15!
Funderar nu på att äta lite yoghurt och müsli för att sedan gå och lägga mig igen för natten.
Har nu sovit ikapp en ca månads dålig sömn och hoppas att jag i morgon vaknar som en ny, fräsch och ångestfri människa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0