Majas alfabet

Cyklade hem ifrån Universitetet och fick då plötsligt låten för bokstaven A från "Majas alfabetssånger" på hjärnan.
"Vi har en ask, den är minst hundra år.
Den blir bara högre ju mer tiden går.
Och jag har en gunga på lägsta grenen,
där sitter jag ofta och dinglar med benen"



Undrar varför denna låt kom till mig...
Jag ska nu iallafall kompensera med min otrooligt sega gårdag och dammsuga och moppa hela korridoren + mitt place. Därefter blir det första matlagningssessionen på flera veckor och därefter ska jag plugga lite.
Ska under dammsugningen försöka komma på några mer av Majas alla låtar.

Minns för tillfället bara vissa frekvenser från H - som handlar om Humle.


"Humlen den klättrar så vild och så tokig slår knut på sig själv och blir alldeles krokig - alldeles krokig! Den håller sig fast vid minsta gren. och om ...... tar den nog tag i mig. Den slingrar och klättrar sommaren lång och vårt parasoll blev en hel humlestång ...... ljusgröna fina, dom brukar jag hänga *plopp i kinden* i öronen mina"


Denna låt var förövrigt min favorit när jag var liten för den gick så fort. Det kan vara därför jag inte minns varenda ord eftersom jag säkerligen emellanåt sjöng på låtsassvenska.

Kommentarer
Postat av: Dajja

Högt upp i eken, må du tro.

Har jag ett eget, sommarbo.

Där har jag också några vänner.

Du du dududududu du du. (?)

Dom är det bara jag som känner.

Du du dududududu du du.. (?)



Gillar din blogg skarpt.

Jag får mig alltid ett gott skratt ;)

2010-11-30 @ 11:43:45
Postat av: Elin

kommer du inte ihåg farmors favorit? :)

2010-11-30 @ 15:44:58
Postat av: Elin

kommer du inte ihåg farmors favorit? :)

2010-11-30 @ 15:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0