Möglig ost

Tillagade för någon månad sedan en väldigt god ädelostsås som jag avnjöt till tagliatelle och kycklingtärningar. Det var mycket delikat då. Det blev dock väldigt mycket kvar som jag då slängde ner i min allra största matlåda för att kunna äta någon annan gång i framtiden. Idag är vi i framtiden och jag värmde alltså denna nedfrusta måltid. Det var inte lika delikat idag...
Jag misstänker att ädelosten på något sätt utvecklat dåligt mögel i frysen.
Jag mår nu jätteilla och det hela gick så långt att jag till och med spydde efter att ha ätit det.
Tänkte att det var en sådan där fräsch detalj som jag bara var tvungen att dela med mig av här...


Så dagens visdomsord: Ät inte möglig ost som inte är färsk och riktig mögelost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0