Så mycket bättre än det mesta

Av någon jätteirriterande anledning lyckas jag varannan vecka glömma bort att kolla ikapp Så mycket bättre på tv4play. Jag har aldrig haft möjligheten att kolla på det "live" på lördagskvällarna så tv4play är alltså mitt forum så att säga...
Hur som. I och med att någon fjantig upphovsrättslig lag säger att hela programmen bara får ligga ute i 6 dagar har jag alltså missat två av totalt fyra avsnitt. Förra veckan var det Petters vecka som jag alltså missade. Meeeen
Som tur är kan man ju iallafall kolla på klippen med själva låtarna. Septembers version av Mikrofonkåt var suverän tyckte jag. Bjuder på den här: (en parentes! Detta klipp har legat ute i en vecka och har över 300 000 visningar. Inte så pjåkigt för att komma från ett inte så värst påkostat program kommerciellt sett.



Jag gillade även Dilevas version av Min kärleksaffär på grund av hans känsla och hur rörd Petter såg ut att bli.



Och från första avsnittet  (om jag inte missminner mig) sjöng September Dilevas Vem ska jag tro på? så sjuuukligt bra. Lyssna och njut



Oh!  Höll på att glömma Petters Dansa din djävul (Dilevas låt)
Jag blir verkligen imponerad av Petter eftersom han inför varje program lägger ner så mycket jobb på att skriva om låtarna. Och han gör det ju så otroligt bra också! Lyssna även på originallåten med Dileva så märker ni hur bra han har anpassat låten till nutid trots att grunderna och syftet från Dilevas låt fortfarande finns kvar.


Kommentarer
Postat av: dallen

fan vad jag ÄLSKAR det här programmet!!!!!!

2010-11-16 @ 13:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0