Orättvisor i denna värld - del II

Kollade mailen. Hade enbart fått mail som handlade om bostäder. En påminnelse att en intresseanmälan behövde förnyas. Ett "tack-för-din-intresseanmälan.-Vi-återkommer-om-vi-finner-någonting-som-skulle-kunna-passa-dig-men-förvänta-dig-ingenting-eftersom-några-högre-makter-bestämt-att-du-inte-ska-få-någon-bostad-i-hela-ditt-liv-mail" och sedan ett update-mail från min hyresvärd.

Det var det sistnämnda som upprörde mig mest.
Ett utdrag: "Under sommaren har det hänt en del. På Studentgatan har vi bytt fönsterplåtar, sett över värmesystemet och renoverat 15 kök. De kök som är kvar tar vi tag i under den närmaste tiden och alla kommer att få nya induktionsspisar med varmluftsugn och nya luckor.
På Tybblegatan fortsätter vi att måla korridorer och trapphus, även köken kommer att få nya luckor, vissa redan nu och andra under nästa år."
Jaha. Så trevligt för de boende på Studentgatan att de ska få induktionshällar och varmluftsugnar och att vi i Tybble får nöja oss med lite ny färg på väggarna som de uttlovat för över ett år sedan i utbyte mot 20 kronor dyrare hyra i månaden. Bull Shit! 

Detta gillar jag inte. Nu har jag ännu större bortlängtan härifrån!
Har precis surfat igenom min lista över privata fastighetsägare som jag dagligen gör. 
Hela 25 stycken olika har jag på min vackert, handskrivna lista. Hela 25 olika sidor (exkl. Öbo) klickar jag mig runt på varenda dag för att försöka hitta något litet skyffe där jag kan få bo i lugn och ro utan att behöva trängas med fem andra personer i det lilla bakteriefyllda köket ute i korridoren. 

Men nej, det är inte lätt ska ni veta! Jag förstår verkligen inte hur alla andra i min omgivning lyckats hitta en fin och bra belägen lägenhet, samtidigt som det är helt omöjligt för mig.

Är det inte orättvist så säg?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0