Muffintop

I natt drömde jag en lång och besvärlig dröm. Jag hade bestämt mig för att köpa muffinformar och gick in i en affär som liknade Åhléns.
Fick hjälp av två vresiga damer som jobbade där och de visade mig till rätt avdelning och började sedan sin sälj- och övertalningspredikan.
Ett paket med fem stycken små formar i kostade 150:- och ett paket med två stycken stora formar (vilket jag ville ha) kostade hör&häpna 500:-!!

Ingen mer än jag verkade dock tycka det var speciellt dyrt och mina shoppingkompisar och damerna kollade på mig med smala ögon som om jag var en riktig snålkärring.

Precis innan jag vaknade lyckades de i alla fall övertala mig att köpa de två dyra formarna. TUR att jag vaknade. Annars hade jag haft spenderings-ångest idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0