Vidriga, skamlösa människor

Mitt humör är nu på botten igen och detta tack vare min kvällsläsning på na.se

Jack & Jones-reklamen som fick mig att se rött för några veckor sedan han nu fällts som könsdiskriminerande (både för män och kvinnor enligt Aftonbladet). Och detta är mer än rätt!

Det som nu får mig att bli mörkrädd och så frustrerad att jag snart börjar tjuta är alla kommentarer på artikeln på na.se.
Jag förstår verkligen inte hur vissa människor har blivit uppväxta för att ens kunna skriva något så korkat som den allra största delen av alla kommentatörer gjort där.
Av alla 41 kommentarer är det sex (!) stycken personer som verkar ha sunda värderingar och sund människosyn och inte bara uttrycker sig nedlåtande om kvinnor eller säger att "de som anmält detta är bara sådana som är skitfula och har för mycket fritid".

Jag blir så fruktansvärt irriterad på detta alltså! jag vet inte vart jag ska ta vägen...


"M Wallin skrev: Det är ju trevligare med snygga tjejer, än fula tjocka kärringar.

Zoot skrev: Det är trevligare med intelligenta kommentarer än korkade. Det handlar om vad reklamen gör med vår syn på män och kvinnor. Inte om det var snyggt eller inte, det är en snygg tjej, men vad har hon med herrkläderna att göra? Det bryter mot riktlinjerna för hur reklam ska vara utformad. Din kommentar säger en del om hur du värderar människor.

Göran skrev: Du kan inte ändra på det faktum att kvinnan faktiskt är skapad för skönhetens skull och för att föda barn och de är även fysiskt svagare än männen. DNA helt enkelt.

Stig-Bertil skrev: Homo sapiens har utvecklats och funnits i flera hundra tusen år och nu de senaste... 60 åren har kvinnan kommit på att något revolutionerande har hänt och man ska kunna få och göra samma saker som män. Skrattretande. Nej! Vet er plats. Män är bättre på allt och ni har er funktion i det. Göran skriver. Glöm aldrig att allt det ni har har ni fått av männen och det kan vi ta tillbaka när vi vill!!"


Vart är vår värld påväg?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0