Helgens slutsats: 50-årskalas frammanar hetsätning

Nu är denna efterlängtade 50-årsfesten i mammas ära slut, men det är därimot inte maten... Herre mina gudar vad mycket mat som varit i omlopp denna helg (haha äckligt med ordvalet "omlopp" men det stämmer in i flera bemärkningar. Det hela hetsätandet gick även så långt att jag kastade upp igår kväll.. Varsågod för informationen!)

Först har pappa och jag halvt som halvt bakat ihjäl oss då vi praktiskt taget bodde i köket fredag och lördag förmiddag. Vi var så uppe i varv i slutet att vi i farten till och med gjorde en marängtårtbotten för mycket...

Min moders farhågor om att maten ej skulle räcka till var i allra högsta grad onödig.

Folket åt och drack som om det inte vore någon morgondag men ändå sinade det inte bland faten..
Det var nog någon slags Jesus-trollformel över våran partybricka!

Det var hur som haver en väldigt rolig dag!
Våran halvelaka låt skriven till mamma orsakade ramaskri och tipspromenadens populäritet var ett faktum redan efter att de första gästerna ankommit.
Extra spännande blev det ju eftersom ställningen var så tight att det fick improviseras utslagsfrågor!


Nå väl. Jag ska väl samla kraft till att lyfta på mitt melonfyllda arsle och vagga mig nedåt för ytterligare melon-, papaya-, vindruvs-, brieosts-, rostbiffs-, skinkpajs- och tårtätande...

Ett bevis på mat-hetsen...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin beskrivning av min 50-årsdag tycker jag! Du är en riktig ängel du! Kram :) A

2011-08-25 @ 20:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0