Lyckad dag med Sanna!(!!)

Idag har jag myst till det rejält med lilla Sanna!
Åkte och hämtade henne efter jobbet och därefter begav vi oss till grindstugan för flötigt födointag.

En barn-campino för min del! Sanna fick sås-rabatt för att pizzakillen hade glömt bort att hon alltid brukar beställa margarita med stark sås. Han föreslog vesuvio med mild sås - and what's up with that!?!


Gött var det iallafall och godare kunde det bli, för vi drog vidare till "centrum" och köpte Magnus double caramel!

Alma kläckte en fruktansvärt dryg (och fruktansvärt rolig) kommentar på facebook när jag lade upp en bild på glassen med texten Plötsligt händer det igen.... : "att fokus hamnar i bakgrunden?"
10 poäng till dig där, Alma!



På ICA uppkom även en av dagens många roliga sägelser.
Vi såg Putte i kön framför oss och såg att han sett oss med, men vi var just då uppe i en vild diskussion och kunde inte hälsa. Jag lade dock en liten stund senare upp glassarna på bandet och utbrast: - "Heppåre Putte!!" med gäll röst.
Han hälsade artigt och frågade hur vi mådde varpå jag svarade (med en sådär äckligt väsig och bonnig röst som bara jag kan ha): - "Jorrrå! Vi var precis på grindstugan såatteeeeeee.... Det kan ju inte bli bättre!"


Jag förstår inte varför jag blivit ännu mera bonnig sedan jag flyttat till Örebro!?


Vi åkte därefter och hämtade Tuva-liten och forsatte till Kommunalbadet där jag och vovvisen badade!
Posade därefter spontant på stranden och åkte sedan hem till mig för att kolla på Allsång.


Sannas tiopoängskommentar här hemma när vi lyssnade på Brandon Flowers och pratade om hur sinnessjukt duktig han är : - "Han skulle kunna sjunga alfabetet och det skulle vara helt underbart".
Så sant som det är sagt, unga mö!


Under allsången när de filmade på publiken kom ännu en elak sida i mig fram och jag utbrast plöstligt:
"Jag HATAR småkillar med stora framtänder!!!"



Ännu en elak iaktagelse av mig som jag tidigare denna sommar pratat med bland annat mamma om är att Allsångspubliken oftast är ganska snygg medan kriterierna för att få vara Lotta på Liseberg-publik verkar vara typ "overkligt ful eller påkörd av en truck" (Med undantag från Laxå-damerna som jag för några veckor sedan skrev om och som var med i första avsnittet av Lotta)

Förlåt men detta är min åsikt och nu är det iallafall sagt!


Nu ska jag lyssna på min mysplaylist och gosa ner mig i soffan en stund innan jag ska upp och sova!

Tack Sanna, raring för denna dag!



Och precis när jag ska trycka på "Spara & publicera" börjar min älskade Perfect day spelas...
Passande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0