Sagan om den återfunna iphonen

För allas information, idag är det måndag igen!
Det innebär att arbetsveckan börjat igen och att helgen är över.
Denna helg spenderades i dagarna två i Askersund med goda vänner och gott vin som kompanjoner.

Jag lyckades göra det man inte får göra : Jag tappade min käraste phony = mitt liv gick under!
Jag drömde hemska mardrömmar om ett liv utan iphone hela natten. Vaknade i panik mitt i natten och började genast "söka igenom skogen i sinnet" i tro om att jag hade övernaturliga krafter och skulle hitta den.
Jag fick bekräftat för mig att jag inte hade några special powers...
Det hade däremot min fader! Han gav sig, utan min vetskap, ut tidigt på lördagmorgonen för att leta efter min älskade. Han hade ingen som helst aning om vart på Borgmästargolmen jag hade tappat den, men han letade, letade och frågade en sovande arrangör och hittade den tillslut!! Helt ofattbart!

Jag vaknade denna morgon av att Sanna det aset från sin madress tjoade:
- "LENAAAA! Jag kollar vad klockan är... på min iphoooone!! Kan du se vad klockan är på din?!"
Jag var då fortfarande ovetandes om att min phone var återfunnen.
Snart kom dock pappa upptrampandes för trappan med en ringande iphone i handen och sade:
- "Lenaaaa. ska du inte svara? det är din iphone som ringer"
Jag blev ännu mer bitter av att jag trodde att han sade så enkom för att retas, men jag såg snart till min stora glädje att det var sant det han sa.
Aldrig förr har jag varit så lycklig!



Note to myself: kissa aldrig i nedförsbacke och ha aldrig väskan öppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0