Hatad och humiliated på ICA

(ursäkta mitt kopiöst frekventa bloggande, men så blir det när man har så mycket fritid som jag har...)

Hur som helst...
Min shoppingtur på Ica blev inte alls så fantastisk som i mina fantasier.

Lambipappret hade fula tomtar på sig så det köpte jag i slutändan inte.
Det hindrade mig dock inte från att först plocka ner en förpackning från det prydliga toalettpappers-torn som Icaarbetarna byggt upp.
Och som om det inte räckte med att jag skämdes när jag stod vid den där pinibla avdelningen, så kände även min klumpiga inre kompis att jag skulle riva ner ena änden av detta prydliga torn(!!!!)
Jag kände blickarna från alla som stod i kön brinna i ryggen på mig men vågade inte vända mig om och möta deras blickar. Jag byggde istället snabbt upp tornet igen och sprang iväg.


Väl i kön blev jag även högljutt hatad av några skolungdomar som hade bråttom då jag kom på att jag behövde ta ut lite pengar utöver mitt köp och därmed var tvungen att avbryta och göra om betalningsprocessen. Då krånglade även maskinen så jag fick göra om proceduren ytterligare två gånger innan de fungerade.
När jag väl var klar kom den dam som stått framför mig i kön och påpekade att hon fått betala överpris för margarinet.
Det var dock skönt för mig eftersom då hatet mot mig förflyttades till damen...
Den ena stressade tjejen bytte då kö och stod sedan och hånade sin kompis som en lång stund fick stå och vänta medan kassörskan ringde land och rike för att få reda på det riktiga priset på margarinet. Jag hann gå innan jag fick reda på utfallet.


Nu ska jag bearbeta min humiliation med matlagning. Potatismos, chickennuggets och fräsch sallad bestående av spenatblad, ruccola, tomat och fetaost!

Adjö!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0