Tack Sanna och Mikael!

Tack vare världens smartaste, sötaste och vettigaste Sanna och Mikael Wiehes dag i Så mycket bättre som jag nyss såg, så försvann mycket av min nedstämdhet.

Jag tror jag har skrivit om det någon gång förut här på bloggen för några år sedan, men jag hade så gärna levt på 80-talet och stått längst fram på ANC-galan och kämpat mot apartheiden och stått upp för vänstern. Jag hade också velat vara äldre än 11 "slaskiga vårar" när Artister mot nazister-konserten var...

Men jag får nöja mig med och tacka mamma och pappa för att de under min uppväxt introducerat mig för Mikael Wiehe och alla hans progg-kompisar. De meningsfulla texter som de har skrivit och det engagemanget de visade kan inte mätas med någon nutida musik.

Tack och hej!

 

 

 




 

((( En liten parentes. Jag hittade det gamla inlägget när jag gade skrivit om typ detta. HÄR

Där hade jag även lagt upp två länkar från just denna ANC-gala.  Måste delge igen!!!

Joachim Thåströms scenspråk i denna är ju bara föör bra!  Satt och log ett fult leende hela klippet igenom. )))


Kommentarer
Postat av: Anonym

Visst är det bra musik och texter!!! Särskilt Philemon Arthur & The Dung med låten "In kommer Gösta" lyssna gärna på den...

2011-12-15 @ 18:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0