Telefonförsäljare

Det ringde precis en dam från Fortum.
En mer monoton och tråkig röst har jag aldrig förut hört. Borde inte ett röst-prov vara obligatoriskt när man söker ett sådant där jobb?

Helt monotont och helt tomt på inlevelse frågade hon hur jag mådde och svarade sedan om möjligt ännu mer uttråkat att: -"det var skönt att höra att du mår bra...."

Det var så extremt att jag nästan började skratta.
Höll mig dock och såg till att avsluta samtalet snabbt (dock vänligt, eftersom jag har är oförmögen att vara otrevlig mot främlingar, oavsett hur tjatiga de är. Som exempelvis alla försäljare i Egypten. Där fick jag skäll av Milla och Sanna många gånger för att jag dröjde mig kvar hos alla creepy gubbar)

Tack för mig!
Nu ska jag, Mikaela och Becka till Maxi och Systemet och shoppa loss inför helgen!

Sen kommer Sanna och då blir det födelsedagskalas för Becka!
Och den kommer pågå i dagarna två.
SKOJ!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0