1000 vuxenpoäng

Idag har jag varit produktiv och vuxen minsann!

Gick upp tidigt för att besikta bilen kl 10. Åt dessförinnan havregrynsgröt till frukost.
Åkte på vägen hem förbi mitt nya place för att kolla parkeringsmöjligheterna.
Stannade därefter på Willys för matshopping.
Kom hem ca 11, gick raka vägen till tvättstugan och tvättade fyra överfulla maskiner. Har krånglat med trasiga torktumlare i timtal och är nu - kl 14:08 äntligen klar!
Under tiden som jag väntade på min tvätt lagade jag mat - och inte vilken lättlagade måltid som helst, utan ett långkok, kära vänner! i ca 1,5 timme puttrade mina grytbitar i en ugnsform i ugnen!
Kokade dessutom potatis för första gången i mitt liv. Jag måste i detta sammanhang slänga ut en fråga: Finns det någon människa på denna jord, förutom jag, som är allergisk mot potatisskal?! en sådan sjukt töntig allergi! Så fort jag ska skala potatisar blir jag helt paj och nyser fyrtio gånger i minuten. Inte speciellt skoj, må jag säga!
Mitt i matlagningen tog jag även emot en stor försändelse från en postlastbil - nämligen min nya tv som nu tar upp många kvadrat av min lilla skrubb.
Nu ska jag vila en stund för att kl 15 gå på föreläsning. Sedan väntar klädvikning för resten av kvällen... Hade tänkt träna, men får se om jag orkar. Är helt utpumpad efter denna händelserika förmiddag.

Är jag inte vuxen så säg?!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej kära Lena. Har man eget hushålle och liktornar som tant Berg är man självklart vuxen! Duktigt med både tvätt och matlagning samtidigt. Det är bara att gratulera.Kul att tv:n kom - och till rätt adress...först hade den visst snurrat runt lite i de södra länsdelarna hörde jag. Kram och lycka till med klädvikningen. A

2011-02-01 @ 16:39:52
Postat av: mamma igen

Gick bilen igenom? A

2011-02-01 @ 16:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0