Dagens källor till lycka

  • Jag får flytta in i morgon! Var nyss där och hämtade datorn och lite småplock - småpratade lite med målarna (en tjej hade kommit som hjälp och gubben hade nu blivit jättetrevlig) och upptäckte att det var färdigtapetserat i vardagsrummet - och det var som en dröm! Jag "ååååh:ade" högt och berömde dem för det väl utförda arbetet, varpå målaren sade:
- "Men hur kunde du välja den där tapeten!?"
Jag frågade, fortfarande med lyrisk ton, gillar du den inte? för jag tycktes skymta en ton av ironi i hans fråga.
- "Joodå", svarade han. "Det är den finaste i hela katalogen tycker jag! Bra val!"
mmmhmhm jag är braaa! och målarna är bra! och det var så fint! 

  • Andra saken som idag framkallar lycka är att metodtexten som vi ska läsa igenom och analysera tills i morgon inte är skrivskyddad och därmed går att kopiera och klistra in i google translate! Då kommer det gå smärtfritt att läsa igenom det! 

  • Tredje källan är att farfar kom hem från ICA maxi med en liten marabou mjölkchoklad till mig, som jag nu bryter i små bitar och njuter av medan jag lyssnar på Eldkvarn - Äntligen min och önskar att jag hade någon att sjunga så till...
  • Jag är trots det inte bitter över att inte ha någon älskade att fira alla hjärtans dag med. Jag har min lägenhet att vårda om och bry mig om för tillfället! (haha)

  • Dessutom hittade jag några bilder från förra julen (alltså 2009) som var jättemysiga! Tagna när hela familjen Henningson/Nilsson (förutom Alma och Abbe) var ute på förmiddagspromenad i Brunnsnäs samt en familjebild från pappas 49-årsdag där han ler och ser normal ut för ovanlighetens skull.





Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt Lena! Livet leker när man har egen lägenhet!!! Ser fram emot en kopp kaffe i det "iordningmöblade" köket.Vi hörs. Kram.

2011-02-15 @ 18:35:57
Postat av: Elin

va roligt att du är så glad :) men shit vilka bilder du har hittat! vem är tjocksmocken?? :P hahaha

2011-02-16 @ 14:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0