Ett hus fullt av gamlingar

Pensionärspoängen rullar in! Jag har så mycket för mig på dagarna nu för tiden att jag är helt slut och utpumpad på energi lagom till bästa sändningstid då de bra programmen är på tv. Gick i morse upp strax efter klockan 6 och var på plats på universitetet klockan 7.55. Lite drygt 10 timmar senare, 18.20 satte jag mig på ettans buss tillbaka hemåt... Vi har kämpat på som djur idag med PMet och är nu klara!! Hade våra mer och mindre produktiva stunder, men så är det ju alltid! Det skulle ju bli förbannat tråkigt om man inte fick babbla lite emellanåt...

Sedan jag kom hem har jag inte suttit ner i lugn och ro i längre än max en kvart.
Detta resulterar i att jag gick och lade mig innan klockan ens hade slagit 23. Minns inte ens när det hände sist... Måste dock erkänna att jag ändå finner en viss tillfredsställelse i det. Jag ska inte ställa klockan imorgon utan ska undersöka hur mycket sömn jag behöver. Kommer väl förmodligen, liksom majoriteten av alla pensionärer, vakna 05.30 och vara pigg.

det återstår att se. Vad jag har förstått, är det mestadels människor av modell äldre som bor i detta hyreshus. Och eftersom jag beter mig som en sådan är det väl dags för mig att också runda av för dagen såattsäga... Godnatt söta människor *nyper i kinden som en sann gamling*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0