Guud så gammal man känner sig...

Min morgonsyssla idag var att programera tvn. Fastnade sedan på Barnkanalen där det var Sune och hans värld. Jag minns att jag tyckte det var jättebra och det känns inte som om det var länge sedan jag tyckte det. Nu däremot kunde jag inte alls förstå mig på det "roliga"! Det kryllade av sådana där fejkade ljusa "kippa efter andan-skratt" och bara allmänt töntiga kommentarer.

när jag ändå genomlidit programmet upptäckte jag copyright-symbolen i eftertexten som avslöjade att serien var gjord 2001.
Då kände jag mig äldre än Hedenhös. Minns man någonting som skedde tio år sedan, som om det hände igår, är man gammal. Det tar även emot att säga det men jag förstår varför jag gillade Sune och hans värld när jag var 11 bast - det var ju för att jag lika töntig och jobbig som ungarna i programmet är.
Usch! Jag skulle nog hatat mig själv som barn om jag skulle kunnat se mig själv uppifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0