Objectives

Har nu äntligen fått tummen ur, som man så fult brukar uttrycka sig, och börjat läsa management controll systems-boken. Har kommit oförskämt kort med tanke på att jag ändå suttit i snart en timme (är nu på sidan fem...) Men jag har haft mycket annat viktigt att göra (exempelvis diska, läsa alla olästa blogginlägg, ställa iordning glasen och tallrikarna så de står med perfekta avstånd från varandra, städa handfatet och nu blogga).

hur som helst så gjorde jag precis en viktig upptäckt! (med risk för att bli mobbad för mina bristande engelskakunskaper) först en liten parantes som i sammanhanget är viktig (boken handlar om styrningen i organisationer så de ska nå sina mål) och jag har nu efter mina fem lästa sidor stött på ordet "objective" numberous times. Jag översatte det ordet i mitt huvud till någonting som hade med objekt att göra. Tillslut sträckte jag mig efter min beloved iphone och startade iTranslate-appen. Jag utbrast högt: måål?!?! När jag underrättades att det var den rätta översättningen till objective. Det förklarar ett och annat. Jag började bli frustrerad över att jag inte förstod vad det var för slags objekt som de alltid ville nå...

men nu vet jag bättre och ska nu fortsätta den långa läsningen och sätta upp ett o"bjektive" att hinna klart med detta kapitel innan kl åtta. Det är omöjligt med tanke på min lekishastighetsläsning, men jag kan ju alltid drömma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0