Rapport från en Svensson-kväll

I afton har jag haft en riktig Svensson-kväll med mina föräldrar hemma i Röfors. Vi åt hasselbackspotatis, fläskfilé, grönpepparsås och den givna henningsonaren: vitlöksbröd! Vi diskuterade utvecklingssamtal och skolplaner, drack gott, spanskt vin, kollade på På spåret (har ända sedan jag var liten tyckt det var så kul/konstigt att säga "på på spåret") och kollade därefter på Skavlan. Vi åt glass med krossad polkagris i, pappa puttade lite bollar på den nyinköpta "greenen" samtidigt som mamma och jag kollade på ett äckligt hajprogram på animal planet hd och ständigt skrämdes och frågade varandra "varför vi kollade på detta vidriga program trots att båda tycker det är högst obehagligt". Det övergick sedan i ett program om hur djur skadas på olika sätt och filmas i samma ögonblick. Det var tusen gånger värre varningtexter än innan jackass och tacka gudarna för det! Varför finns ens ett sådant sjukt program?! Vi stängde raskt av, gäspade i kör och bestämde oss för att gå och lägga oss. Vi är nu i realtid och jag ligger här i gästrummet och myser med rinnande ögon (råkade smörja aloe vera i ögonen nyss. Det som ska vara bra till allt! Sannerligen inte ögon!)

vill även skänka en kall kram till min älskade syster som i detta nu är framkommen till gran canaria - impulsresan #1. I natt kl 1.40 fick jag sms om att de tagit en sista minuten-resa och skulea åka kl 8 i morse... Kul för er, säger jag här! Det är ju alltid så skoj när det går bra för andra... Heheee

tack för mig. Nu ska jag torka tårarna, plocka fram management-boken och förhoppningsvis slumra in inom en kvart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0