Mastigaste omeletten i mannaminne

Ännu ett recept när jag ändå är igång:
Saftig salami- och tomatomelett (typ 4 portioner eller 1 port. om det tillagas till en ägare av en bottenlös mage såsom min)


Detta behöver du:
3 ägg
En skvätt mjölk
Kryddsalami
Cocktailtomater
Salt och peppar

Såhär gör du:
Vispa ihop äggen och mjölken i en bunke
Skär salamin i skivor och sedan dela dem i fyra små "tårtbitar". Skär även tomaterna i skivor.
Släng i ägg- och mjölkblandningen i en väl uppvärmd stekpanna. Krydda. Sätt plattan på lägre temperatur - typ 3 av 6. Släng i salamin och tomaterna. Vänta med att vända på "pannkakan" en lång stund tills den är fast i kanterna. När det är dags - vik ena delen över den andra halvan och fortsätt stek tills den är genomstekt, dvs inte rinnig - ganska självklart.


Servera på rostat hjärtegott-bröd och med en stor mugg vaniljte till och njuut (och bli spymätt efteråt)

(sjukt slabbig bild, men jag var hungrig och attackerade den på en gång innan jag hunnit fått fram kameran...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0