Maten står sig längre än vad datummärkningen visar?

Jag varnar känsliga tittare för vidriga bilder...


Här ger jag er några smakprov på hur det kan se ut i mitt kylskåp och hur det kan gå när man inte är hemma och äter upp den mat man plockat åt sig.
Känner mig även som en småbitter pensionär och tar tillfället i akt att klaga på att de allra flesta livsmedel enbart säljs i storpack och ej är anpassade för en liten student med varierande aptit.


Left overs från en X-antal månader gammal hallonkräm
(denna bild mms:ade jag som nyårshälsning till Milla)


Min älskade och halvätna Tomat & Basilika-philadelphia




Lagom fräscha morötter. Minns inte ens när jag köpte dessa, vilket kan förklara varför de ser ut som de gör. Jag kan dock skylla lite på de där grönsakslådorna längst ner i kylskåpet. De är ju blurriga och man ser därför inte om det ligger något där i eller inte...



Jag har även ett nästintill fullt nät med clementiner, en halv korg med kiwi (Dessa ser inte äckliga ut men konsistensen på skalet är inte som den brukar), en sedan länge utgången risifrutti från tiden då jag var beroende av sådana samt några gamla ägg - Dessa ska jag dock ge en chans i morgon bitti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0