Tapetmania

Var på Krafft måleri idag och försökte välja ut tapeter till nya lägenheten. Det var inte lätt kan jag säga!
Man fick välja ur två olika kataloger och hälften av alla var "icke godkända" men det var lika svårt att välja ändå.
Hade som tur var Annica med som smakråd. En timme senare gick vi ut därifrån, lite klokare, med betoning på lite...

Har nu "provtapetserat" på boråstapeters.se och där ser ju mina valda tapeter rent ut sagt skittråkiga ut.


Denna hade jag tänkt till vardagsrummet och hallen. I verkligheten är den bredrandig i vitt-vitt och med en liten skimmrande linje som separerar de två vita från varandra. Här ser det ut som en Kumla-fånges dräkt...


Denna var tänkt till sovrummet. Ser här bara ut som en mild barnbajs, men i verkligheten har den en varm (kroppstemererad - typ som bajs) och med linjer och små prickar på.


Och denna hade jag tänkt till köket. Här ser den plottrig och last-season ut. Men i verkligheten och i den där femdubbeltspegeln var den jätterar och varm och med tanke på att köket till största del består av väggskåp så blir det ju inte många väggar som blir beklädd med denna. Det slog mig dock nu att om jag ska ta Elins köksbord med en grå-mönstrad skiva på så kommer det ju se vidrigt ut tillsammans med denna tapet...


AAAAH jag blir galen! Kommer aldrig kunna bestämma mig!

Det känns som om jag behöver några mer besök på måleriaffären innan jag ska kunna fatta ett beslut som jag kan leva med i åtminstone några månader...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0