Ensamtid

Jag har haft underbara människor runt mig hela denna sommar, i stort sett hela tiden, vilket jag är tacksam för! Hade varit enorm tomt och tråkigt annars.
Men ändå så uppskattar jag att vara ensam nu.

Sitter nu på min balkong och fryser, men måste ändå sitta här för att använda alla olika ytor i min älskade lägenhet innan jag ska flytta.
Om två helger sitter jag istället och blickar ut genom mitt stora, ståtliga fönster med utsikt över Frimis. Det ska bli skönt att flytta mitt in i smeten men samtidigt kommer jag såklart sakna all yta jag blivit bortskämd med här på södra lillåstrand.

Idag ska bli en sådan där klassisk Lena-dag.
Jag får lyssna på alla mina underliga älsklingslåtar, hur högt som helst och bara slappna av för mig själv.

Nu känner jag för lite The Clash, så det blir det!
Ska förflytta mig inåt igen och klippa av en massa jeans till shorts (räknas det som rensning av kläder, mamma? De tar ju iallafall upp mindre plats när 80% är avklippt!)

Jag kanske skulle ta ett sista långbad i badkaret också? Har ju litervis med badskum att ta slut på.
Det får bli kvällens projekt!

Sedan ska jag gå ut med mina sura mjölkpalet och mögliga tomater. Tänkte inte så långt att jag skulle slänga dem för en månad sedan då jag åkte hem...

(holy christ vilket ointressant inlägg detta blev... Ha överseende. Jag är ju totalt avdomnad i skallen och får inte ut något mer just nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0