Man ska glädjas över det man har

Hela denna helg har jag spenderat i torpet med mamma, pappa, Elin och Anders.
Det har varit så mysigt och roligt, men samtidigt omtumlande och sorgset i och med terrordåden som helt från ingenstans skedde i Norge.


Det är så fruktansvärt. Jag kan nog inte riktigt förstå det än. Har lyssnat på radiosändningar och kollat på nyhetsprogram och blir så otroligt berörd av allt. Att det kan finnas en människa med så mycket onska inom sig, som så grundligt planerat en avrättning som denna i så många år. Det är helt oförståeligt, och så vidrigt att jag inte riktigt kan ta in det. Jag lider med alla som mist någon och tänker på hur lycklig man egentligen ska vara som lever och mår bra. Man måste nog lära sig att uppskatta saker och ting runt omkring en, för man vet ju aldrig vad för hemskheter som helt plötsligt kan ske.


Annars har vi bara haft det trevligt och mysigt hela helgen.
Det hela började i fredags klockan 17:00 mitt ute i skogen på den fabulösa restaurangen Tivedens Mat. Där slog vi oss ned, en stor och högljudd skara (la familia och vänner till oss).
Sedan kom förrätten in: allt mellan musslor, havskräftor och tapas. Hur gott som helst!!

Sedan gick vi vidare på huvudrätten vilket för mig innebar: Lammfilé med rödvinssky, vitlökssmör och nystekt potatis på en bädd av lätt stekta sockerärtor och haricot verts. Om möjligt ännu godare!!

(jag var så ivrig och lyckades inte hålla mig ifrån att provsmaka innan jag tog bilden)


Sedan blev vi för varma och flyttade ut på verandan och tog efterrätten där, vilket för min del var: marängsviss.

Där ute satt vi sedan och talade om terassvärmare, juver och minimjölk i timmar tills vi kände att det var dags att åka hemåt för "bad och efterfest". SÅ blev det och vi fick oss ett kvällsbad i Åmmelången och där kom även starten för det givna samtalsämnet resten av helgen: ordvitsar.


Så framöver kommer här (eller på facebook) komma en massa iscensatta och filmare ordvitsar.
Efter denna helg har jag tre stycken på lager och från tidigare år har jag även två klassiker som nu snart måste få se dagsljus!  Så håll utkik, gott folk!



Förövrigt har vi denna helg hunnit med några timmar av strosande i Askersund, båtåkande i Vättern samt tokfyndande i Rönneshytta (återkommer kanske med bilder på vad jag köpte).


Nu är nördarna ute på golfbanan och blir bortspolade av regnet och jag har åkt hem till Röfors och sitter och lyssnar på hets-trance. fråga mig inte varför... Kände bara för att blåsa ur skallen totalt.



Tack för en underbar helg!
Och nu ser vi med iver fram emot nästa som ska spenderas med mina älskade vänner och paraplydrinkarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0