Gammal räv

Är trött och grå.
Denna dag har varit kämpig. Var på plats på univ kl 8 och skrev ihop/skrev om/sammanfattade PMet.
Klockan 16:45 var vi färdiga - både med PMet och utmattningsmässigt.

Men ingen vila. Det är ord och inga visor. Efter det var jag tvungen att åka till Willys och handla baktillbehör till min födelsedagstårta som jag ska baka till på lördag. Släpade runt min övertrötta kropp där inne tillsammans med Becka.

Sprang sedan ut till bilen genom spöregnet för att väl i förarsätet komma på att jag glömt ta ut pengar.
Fick snällt springa tillbaka igen och ta ut en "farbror grön" eftersom jag därefter nämligen skulle bege mig (först för att tanka och sedan...) till Sörbyängen för att kika på en takkrona som jag funnit på blocket.


Sörbyängen måste nog vara en av de mest dåligt planerade stadsdelarna i Örebro. Det är cykelvägar, bussvägar och återvändsgränder överallt. Jag virrade runt där en lång stund för att sedan ge upp, parkera och fortsätta resan till fots.

Då fick jag erfara att även gatunamnen och husnumrena ej var oklanderbara. (dubbel negation)
Gick i cirklar med min iphone och gps-funktionen i högsta hugg och muttrade över regnet och kylan.
Ringde tillslut till ägaren av takkronan och upptäckte att jag då stod precis framför huset dit jag skulle.

Kom iallafall därifrån med en fin takkrona till mitt vardagsrum, och 100:- kändes överkomligt!


Är helt slut nu. Ser suddigt. Kollar på Antikrundan. De är i Örebro! Det är ju faktiskt ett väldigt faschinerande och intressant program.
Jag älskar att se det rycka till i mustascherna på gubbarna när de får höra hur många tusen deras fula lampfotar, rokoko-chiffonjerer och saltkar kostar.


I och med att jag enbart handlar second hand nu för tiden kommer nog jag en vacker dag stå där bredvid Knut Knutsson och få halva mitt hem prissatt, samtidigt som jag fnissar ut mustaschen.

Kommentarer
Postat av: dallie

haha jag kollade också på antikrundan igår linus!! kände igen damen med stradivarius fiolen man fick se lite snabbt, hon brukar komma in till kondiset ;) kärlek <3<3

2011-03-11 @ 13:22:55
Postat av: Elin

så du ska skaffa mustasch när du blir stor? skoj!

2011-03-11 @ 19:50:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0