Min fredag

Allting startade med en sinnessjuk mängd med snö. Jag tror därefter att karma spelade mig ett spratt. Jag uppdaterade en status om hur jobbigt det var att behöva ta bussen igen, istället för att cykla. Plus att jag klagade på att dessa bussar ofta är försenade, trots att min buss från usö sällan är speciellt sen.

Men självklart var den det igår bara för det. Fick muttrande stå och frysa på busshållsplatsen i en halvtimme.
Därefter var det plugg för hela slanten.. Kl. 16 packade vi ihop för att ha lite helg.
Väl på busshållsplatsen vid universitetet kom min buss ganska snabbt varpå jag hoppade ombord och pikade becka en aning för att hennes skulle komma senare. Helt plötsligt kliver hon på bussen också och meddelar mig att de bytt nummer och riktning på bussen så den jag satt på var påväg till våghustorget istället för usö. Skoj, tänkte jag och ilade ut ur bussen tillsammans med en annan tjej som också uppfattat informationen som becka delgivit. Min buss stod bredvid men åkte iväg precis när vi kommit fram till dess dörrar. YEY! då var det bara till att hoppa på den första bussen igen för att sedan byta buss vid våghustorget.
detta var otroligt irriterande en eftermiddag som denna. Jag iallafall hemma kl 17 och hade fått order av Annica och befinna mig hos dem senast kl 18. Så då var det speed-duschning och tillfräschning som gällde. Var på plats hos dem i god tid innan och allt var frid och fröjd.

Där serverades tacos och en fin drink och sedan spelade vi frågespel och hade det allmänt jättetrevligt!

Men av någon konstig anledning lyckas vi alltid styra in vår konversation på de allra smalaste och mörka vägar. Detta resulterade i att vi pratade om bipolära sjukdomar, missbruk, alkoholism och självmordstankar - och grät några skvättar. Inte de mest upplyftande fredags-snackisarna men på något sätt gillar jag ändå just detta.
För det är så otroligt skönt att man kan prata om precis allt med Annica och Joel! Jag älskar verkligen att umgås med detta, enastående par!

Så tack mina kära vänner!

Nu står extreme home-makeover på schemat. Måste städa och göra min lägenhet redo för förfestande för det är vad som väntas ikväll!
Det ska bli kul att få hit en större skara med folk! Och det roliga är att det är en salig blandning av människor och inte samma "gamla vanliga".

Trevlig helg på er, och välkomna hit ikväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha det så trevligt! Kram mamma

2011-03-19 @ 15:07:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0