Farfars hemliga recept som inte längre är hemligt

Ringde farfar förut och snodde åt mig hans recept på den alldeles underbara omeletten med kräftstjärtsstuvning som jag alltid tjatar om i juletider.
Den är inte nyttig någonstans, men himmelsk är den!


Det här behöver du:
3 ägg
1 dl matlagningsgrädde
1 dl mjölk
salt
peppar
(till stuvningen: en skvätt mjölk, mjöl, margarin, salt, peppar och dill)

Såhär gör du:
Vispa äggen, grädden, mjölken och kryddorna VÄL (gärna med stavmixer för att få den skummig och gooo).
Häll i smeten i en liten ugnsform och grädda in the middle i ca 25 min i 175 grader.
Stuvningen bör du börja med ca 2,5 minuter innan omeletten har stannat. Då häller du i liiite mjölk i en kastrull och blandar ut med ganska mycket mjöl. Koka upp och vispa samtidigt! Släng i lite, lite margarin för att få det ännu onyttigare. Häll på mer mjölk och koka upp det hela så det blir tjockt. Krydda (och glöm inte dillen)! Häll på stuvningen i ugnsformen och toppa med goda, fräscha kräftstjärtar (och räkor)


Bon appétit mes amis!

Kommentarer
Postat av: pia

åååh sån gör min pappa också :D gooottt!

2011-05-17 @ 22:54:26
URL: http://piagreen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0