Jag är bara föör bra!

Har umgåtts med min kära syster idag. Slöat at her place!
Kom på vid 19:30-tiden att jag inte ätit någonting förutom 9:00-frukost idag.
Åkte därför hemåt och funderade ungefär 1 sekund vad jag skulle "slänga ihop för något"...

Det blev egengjorda färsbiffar med en stingande och god vitlökssmak + lite steksås från dessa.

Synd att det inte är en lukt-blogg för det luktar hiiimmmeeelskt här inne!!


Du behöver:
Köttfärs
ett ägg
ströbröd
blandade pepparsorter
salt
vitlökspulver (överdrivet mycket!)
örtsalt
grönsaksbuljong
(soja och socker)

Såhär copy:ar du mig:
Mojsa ihop alla ingredienser och pressa ihop mellan fingrarna tills det går att forma biffar.
Stek i olja på först hög värme en stund, och sänk sedan värmen och låt puttra och öppna upp näsborrarna och njuuut av doften.
När de så småningom är genomstekta häller du på lite mjölk eller grädde om du ska lyxa till det. Häll därefter på lite soja, buljong, kryddor etc.. Häller du i så mycket salt och peppar som jag gjorde är det en god idé att sedan återställa det hela med en nypa socker.. Men är du smart så tar du i en lagom dos på en gång så du slipper brinnande rapar!


Servera gärna till potatismos, majs och ett stort, kallt glas mjölk!


SMAKLIG MÅLTID!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0