The apocalypse is over

Denna förmiddag var det loppis i entertainments gamla lokaler. Det var riktigt bra måste jag säga. Hoppas på mer sådant!


Efter det strosade jag och Jassebomba runt på stan en stund för att sedan skiljas åt och åka hem.
Jag lyssnar ju troget till p3 vart jag än cyklar och så var även fallet denna gång.
Det var någon slags låtlista som spelades och kommenterades och jag var måttigt oaktiv i mitt lyssnande, tills plötsligt:
Tonerna från The Arks The apocalypse is over började spelas och radiopratarna berättade med lågmälda röster att detta var The Arks allra sista singel som någonsin kommer släppas.


Trots att jag var fullt medveten om att de ska sluta nu efter sin sommarturné blev det så påtagligt och sorgligt nu när det sades rakt ut - Jag började därför att tjuta! Som tur var var jag precis utanför min port när detta hände och jag sprang därför snabbt upp till mig.
Efter låten spelats klart hyllade de alla medverkande i programmet The Ark och förklarade innebörden av låten och talade fint om dem.
Usch och fy. Så otroligt synd att man aldrig mer får överraskas av dess potential och smarta texter i nya låtar. WHÄÄ
Lysssna och njut till denna, mina kära vänner

"Med själar som brann i eld och en iver att stanna uppe sent,
gav vi oss ut för att vinna de besynnerliga och argas hjärtan.
I kläder i härliga färger gick vi från stad till stad. Lämnade unga hjärtan fyllda med löften och arenan vändes
upp och ned.
Nu är vi står här tillsammans och det är dags för extranumret..."





(Nu känner jag ännu mer att jag måste på Where the action is i sommar. The Ark är just nu till och med mer lockande än både Coldplay och Brandon Flowers. AH. MÅSTE åka!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0